Ring os op Book gratis konsultation Book gratis indledende konsultation

Behandling af Peyronies sygdom / Krummerik

I Danmark ses Peyronies hos hver tiende mand mellem 40 og 60 år. Det er med andre ord meget udbredt – og du er bestemt ikke alene.

Heldigvis kan der gøres noget ved det helt smertefrit og uden bivirkninger.

Book din indledende GRATIS samtale online eller ring på 40108400 og få en uforpligtende snak.

Kontakt Rasmus direkte

Bestil en opringning

Peyronies sygdom, også kendt under betegnelsen krummerik eller skæv penis, er forårsaget af arvæv eller plak, som dannes i tunikaen eller penis’ svulmelegemer.
Arvævet i penis forårsager, at den bøjer eller buer, hvilket kan gøre det vanskeligt – måske umuligt – at kunne gennemføre et samleje eller opretholde/få en rejsning grundet den manglende blodgennemstrømning plakken forårsager.
Tilstanden kan også medføre store gener og smerter i penis.

Krummerik er som reglen medfødt, hvorimod Peyronies sygdom som regel først ses efter 40 årsalderen. Hvorfor Peyronies udvikler sig, ved vi ikke helt. Sygdommen har vist, at den udvikles efter en tidligere skade eller slag, og kan udvikle sig efter en pludselig lokaliseret blødning inde i penis. Denne blødning ses hyppigst efter bøjning, fald, slag eller knæk på penis – f.eks. under samleje. Meget tyder på, at immunforsvaret spiller en vigtig rolle i plakdannelsen, som forsvar for traumen.

Symptomer på Peyronies sygdom kan forekomme pludseligt eller udvikle sig gradvist. De mest almindelige tegn og symptomer er:

– Arvæv eller plak som mærkes under huden af penis, som flade klumper eller et bånd af hårdt væv.
– En væsentlig bøjning/krumning af penis. Penis kan være buet opad, nedad eller bøjet til den ene side. I nogle tilfælde kan den erigerede penis have indsnævringer, fordybninger eller et timeglas udseende.
– Erektions- eller rejsningsproblemer – nogle gange impotens.
– Smerter i penis.

Jo før du kommer i behandling, jo bedre resultat vil du kunne opnå, dog forsvinder krumningen sjældent helt. Der er et “åbent vindue” de første 15 måneder, hvor de bedste resultater opnås.

Der findes andre behandlingsformer bl.a. operation. Der er en reel risiko for impotens ved operation, og du skal forvente at penis bliver 1-3 cm kortere.

ABklinik tilbyder – som den ene klinik af to på Sjælland – den helt unikke kombinationsbehandling af fokuseret shockwave og Magnetolith mod Peyronies, som mindsker din krumning af penis helt uden operativt indgreb, smerter og bivirkninger.

Behandllingen starter med en snak omkring dit problem, forventninger og forløb. Herefter scannes din penis, for at konstatere og finde arvæv/plak, og se meget der er. Herefter behandles du med Magnetolith, der gør dit væv fleksibelt – og dermed giver mere plads i svulmelegemet. Samtidig forstærkes effekten af den fokuserede shockwave, som anvendes til at “knuse” plakken.

Du vil blive instrueret i at lave daglige øvelser for at hjælpe processen – se evt. videoen fra Lægens Bord her på siden.

Disse øvelser er meget vigtige for at kunne opnå det ønskede resultat.

Vi oplever, at krumningen kan formindskes med op til 40 grader indenfor 8-12 behandlinger – dog kan det også være nødvendigt med flere.

Erektil dysfunktion

Shockwave