Søg hjælp ved disse symptomer

Selv om man ikke er et ”kært barn”, kan man godt have mange navne. Betegnelser som erektil dysfunktion, impotens, rejsningsbesvær og rejsningsproblemer dækker alle over den samme tilstand. Det handler om udfordringer med at få eller holde penis stiv. Det mest almindelige er, at der kan opnås en vis stivhed uden det er nok til at gennemføre et samleje. Det ses dog også, at penis slet ikke kan blive større eller stiv nok trods intim stimulation.

Alle mænd kan opleve problemer med rejsningen af og til. Når man runder de fyrre år, er det naturligt, at kroppens produktion af de mandlige kønshormoner aftager. Det vil påvirke evnen til at få rejsning. Men sker det tit eller hver gang, er der gode grunde til at få undersøgt årsagen. Det kan nemlig være et tegn på, at dit sundhedsbillede har ændret sig, hvis du har mistet din morgenrejsning eller slet ikke kan få rejsning.

Gå i første omgang til din læge og få undersøgt dit hjerte og kredsløb. Får du tilbudt potenspiller, skal du være opmærksom på, at det blot er symptombehandling. Det adresserer ikke årsagen, som både kan være vaskulær og psykisk. Konkret kan problemer med rejsning være det første advarselstegn på åreforkalkning, forhøjet blodtryk, diabetes, hormonforstyrrelser eller nervesygdomme.

Hjælp til at bryde tabuet

Det er vigtigt her at slå fast, at der for de fleste faktisk kan gøres noget ved tilstanden. I rigtig mange tilfælde kan problemet afhjælpes med rette behandling. Derfor er det også vigtigt, at du får overvundet tabuet omkring rejsningsbesvær og sørger for at søge hjælp i rette tid, hvis du oplever begyndende symptomer.

Oplever du rejsningsproblemer, skal du vide at det er et temmelig udbredt fænomen, som man bare sjældent taler højt om. Hos ABklinik møder vi et bredt udsnit af danske mænd, der er vidt forskellige både hvad angår alder, livsstil og livssituation. Vi gør alt, hvad der står i vores magt, for at aftabuisere problemet og sikre en god oplevelse for alle, der henvender sig. Diskretion og forståelse for den ømtålelige situation er nøglebegreber for ABklinik.

Henvend dig trygt for en indledende snak uden at forpligte dig på noget – og få afklaret din situation så hurtigt som muligt. Det øger din chance for et 100 % succesfuldt behandlingsforløb. Sideløbende med selve den fysiske behandling gennemgår vi sammen, hvad du selv kan gøre for at understøtte behandlingen under forløbet og fremadrettet, så du på kommer i mål effektivt og hurtigt med råd og samtaler, der kan give dig en dybere forståelse af problemet, og dermed hjælpe dig tilbage til et velfungerende sexliv.